• Medientyp: Buch
  • Titel: The culture of connectivity : a critical history of social media
  • Beteiligte: Dijck, José van [VerfasserIn]
  • Erschienen: Oxford [u.a.]: Oxford Univ. Press, 2013
  • Umfang: IX, 228 S.; graph. Darst
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9780199970780; 9780199970773
  • Entstehung:
  • RVK-Notation: LR 57848 : 21. Jahrhundert
    MS 7965 : Internet, neue Medien
    ST 252 : Web-Programmierung, allgemein
    SR 850 : Gesellschaftliche Folgen der Datenverarbeitung
    AP 15934 : Geschichte
  • Schlagwörter: Soziale Software > Geschichte > Neue Medien > Kommunikation > Medienkompetenz
  • Beschreibung: Social media penetrate our lives: Facebook, YouTube, Twitter and many other platforms define daily habits of communication and creative production. This book studies the rise of social media, providing both a historical and a critical analysis of the emergence of major platforms in the context of a rapidly changing ecosystem of connective media. Author José van Dijck offers an analytical prism that can be used to view techno-cultural as well as socio-economic aspects of this transformation as well as to examine shared ideological principles between major social media platforms. This fascinating study will appeal to all readers interested in social media.
  • Anmerkungen: Bibliogr. S. [207] - 220
    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

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  • Status: Ausleihbar
  • Signatur: 2017 8 017232
  • Barcode: 34676757