• Medientyp: Buch
  • Titel: History as knowledge : ethical values and meaning in encounters with history
  • Beteiligte: Ammert, Niklas [VerfasserIn]; Gustafsson, Birgitta E. [Sonstige Person, Familie und Körperschaft]
  • Körperschaft: Peter Lang GmbH
  • Erschienen: Frankfurt am Main; Bern; Wien [u.a.]: Lang, 2015
  • Enthält:
  • Umfang: 154 S.
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9783631661215; 3631661215
  • DOI: 10.3726/978-3-653-05614-3
  • Identifikator:
  • Verlags-, Produktions- oder Bestellnummern: Sonstige Nummer: 266121
  • Entstehung:
  • RVK-Notation: NB 8000 : Geschichte als Bildungsgut
  • Schlagwörter: Schweden > Jugend > Lehrer > Geschichtsbewusstsein > Geschichtsunterricht
    Schweden > Geschichtsunterricht > Geschichtsbewusstsein > Jugend > Lehrer
    Schweden > Lehrer > Schüler > Geschichtsbewusstsein > Geschichtsunterricht > Lehrplan > Schulbuch
  • Beschreibung: What do you know when you know something about history? What is important to know and how do you learn? Adolescents encounter history everywhere: at school, in the family, in media and society. But how do adolescents perceive history and in what ways do aspects of meaning and ethical values affect the encounters with history? This study discusses how Swedish adolescents and teachers encounter, communicate and define knowledge about history, analysing the process from curricula and history textbooks to the world of the pupils.
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references

Exemplare

(0)
  • Status: Ausleihbar