• Medientyp: Buch; Hochschulschrift
  • Titel: Rhetorik des Designs : Gestaltung zwischen Subversion und Affirmation
  • Beteiligte: Smolarski, Pierre [VerfasserIn]
  • Erschienen: Bielefeld: transcript, [2017]
  • Erschienen in: Design ; 36
  • Umfang: 444 Seiten; Illustrationen; 23 cm, 690 g
  • Sprache: Deutsch
  • ISBN: 3837637719; 9783837637717
  • RVK-Notation: AP 13500 : Allgemeines
    LH 61340 : Gestaltungslehre
    LH 79540 : Theorie, Methode (Computereinsatz, Bez. zu Management, Urheberschutz)
  • Schlagwörter: Design > Ästhetik > Kommunikationswissenschaft
    Design > Kommunikationswissenschaft
    Design > Rhetorik
  • Entstehung:
  • Hochschulschrift: Dissertation, Universität Duisburg-Essen, 2016
  • Anmerkungen: Die vorliegende Arbeit ist ein Teil der Dissertationsschrift "Rhetorik des Designs - rhetorische Dimensionen der Orientierung im urbanen Raum", die nun in zwei Bänden erscheint
  • Beschreibung: "What does it mean to understand rhetoric as design theory? Pierre Smolarski maps out a comprehensive design theory in the form of a rhetoric of design and shows how this can be applied both to analyses of the design process as well as the description of design production and their persuasive content. Rhetorical strategies of finding, ordering, and forming within the design process can also be evaluated in this way. The book presents comprehensively basic concepts of orientation by means of design products and searches for connections to theories of subversion, affirmation, and neutrality"--Publisher's website
  • Weitere Bestandsnachweise
    0 : Design

Exemplare

(0)
  • Status: Ausleihbar