• Medientyp: Buch
  • Titel: Games of empire : global capitalism and video games
  • Enthält: Game engine : labor, capital, machine -- Immaterial labor : a workers' history of videogaming -- Cognitive capitalism : electronic arts -- Machinic subjects : the XBOX and its rivals -- Gameplay : virtual/actual -- Banal war : full spectrum warrior -- Biopower play : world of warcraft -- Imperial city : grand theft auto -- New game? -- Games of multitude -- Exodus : the metaverse and the mines.
  • Beteiligte: Dyer-Witheford, Nick [VerfasserIn]; De Peuter, Greig [VerfasserIn]
  • Erschienen: Minneapolis, Minn. [u.a.]: Univ. of Minnesota Press, 2009
  • Erschienen in: Electronic mediations ; 29
  • Umfang: XXXV, 298 S.; 22 cm
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 0816666113; 0816666105; 9780816666119; 9780816666102
  • RVK-Notation: SU 500 : Interaktive Unterhaltungssoftware (Computer-, Video- und Konsolenspiele)
    AP 15963 : Spiel
    AP 15980 : Wirtschaft
  • Schlagwörter: Computerspiel > Wirtschaft > Kapitalismus
  • Entstehung:
  • Anmerkungen: Includes bibliographical references and index
    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke
  • Beschreibung: Introduction: Games in the age of empire -- Game engine : labor, capital, machine -- Immaterial labor : a workers' history of videogaming -- Cognitive capitalism : electronic arts -- Machinic subjects : the XBOX and its rivals -- Gameplay : virtual/actual -- Banal war : full spectrum warrior -- Biopower play : world of warcraft -- Imperial city : grand theft auto -- New game? -- Games of multitude -- Exodus : the metaverse and the mines
  • Weitere Bestandsnachweise
    0 : Electronic mediations

Exemplare

(0)
  • Signatur: AP 15980 D996
  • Barcode: 34768458
  • Notizen: 2. Nachdruck 2012
  • Status: Ausleihbar