• Medientyp: Buch
  • Titel: Geographies of digital culture
  • Beteiligte: Felgenhauer, Tilo [HerausgeberIn]; Gäbler, Karsten [HerausgeberIn]
  • Erschienen: London; New York: Routledge, 2018
  • Erschienen in: Routledge research in culture, space and identity
  • Enthält: Geographies of digital culture: an introduction / Tilo Felgenhauer and Karsten Gäbler -- Telegraphy and global space / Roland Wenzlhuemer -- Using social media as big data source for research : the example of ambient geospatial information (AGI) in tourism geography / Michael Bauder -- Regionalization revisited : mediatization of translocal social practices and the spatial reconfiguration of life in rural-urban Bangladesh / Harald Sterly -- The everyday reality of a digitalizing world : driving and geocaching / Mike Duggan -- The emerging hegemony of cybernetic class n realities : the non-place of Generation Z / Paul Montuoro and Margaret Robertson -- From map-reading to geobrowsing : methodological reconsiderations for geomedia / Pablo Abend -- Digital divides in the 21st century United States / Barney Warf -- The diffusion of information technologies in the Brazilian banking system and the indebtedness of low-income population / Fabio Bertioli Contel -- Digital health mapping : big data utilization and user involvement in public health surveillance / Annika Richterich.
  • Umfang: x, 172 Seiten; Illustrationen; 24 cm
  • Sprache: Englisch
  • ISBN: 9781138236226
  • Entstehung:
  • RVK-Notation: RB 10104 : Datenverarbeitung, Geoinformatik
    RB 10798 : Teilgebiete und Einzelfragen
  • Schlagwörter: Digitale Revolution > Geografie
    Geografischer Raum > Neue Medien > Big Data > Social Media > Digitale Spaltung
  • Anmerkungen: Erscheint auch als Online-Ausgabe
    Literaturangaben

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